Den stora frågan om Gud.

Jag är ganska säker på att Gud är något alla tänker på, och frågan om han finns.
Lite irriterande jag tror nog ingen har svaret, men för att klara livet måste man ju tro på något är det därför man vänder sig till gud?


Många undrar säkert, finns gud? varför kan han/hon låta alla hemskheter hända, ska man kalla gud DET , för man vet väl inte om det är en man eller kvinna? kanske både och på något sätt.

Detta inlägg innehåller många frågor, men va fan man vill väl ha svar någon gång.

Jag (Silly) och Billy min vän brukar ofta ha diskutioner och tänkte att ni läsare skulle få vara lite involverade i den, kommentera gärna om ni har åsikter.

Om gud inte uppfann allt, finns det verkligen en vetenskaplig förklaring till allt?
Vad är meningen med människans liv egentligen, har alla människor förutsedd framtid, vad är då meningen med dom stackars barnen som dör vid födsel, ska det vara ett sätt för föräldrarna att förstå något eller lära sig av det?
Då var alltså barnets mening i livet att lära ut? kan det vara så?

Och den stora frågan vad tror du händer efter döden?

När jag var liten och började tänka på döden blev jag väldigt rädd, jag såg bara svart, jag ville inte tro att det var sant att inget händer efter döden. Jag kan tänka mig att vi föds på nytt till något annat, för livet kan väl inte bara ta slut, men då undrar jag vad var jag innan jag blev Silly.

Nej nu snurrar det i huvudet igen hahaha blir galen på alla dessa frågor utan svar.


/ Silly.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0